Kapitel 1 - Livet er for kort til kedelige præsentationer
At formidle budskaber gennem en præsentation er en alvorlig sag – ofte er der knyttet relativt store konsekvenser til, hvor godt budskabet bliver modtaget, forstået og husket. En god eller dårlig formidling af et budskab kan på dramatisk vis ændre udfaldet af din jobsamtale, kursen på din virksomheds aktier eller måske afgøre, hvem der bliver Danmarks næste statsminister.
Lad mig bare starte, med at dele en af de videoer, der fik mig på sporet af de effektfulde visuelle præsentationer. Pimp min PowerPointHvad er "Death by PowerPoint"Er du mere til animations videoer, så giver den her dig den perfekte introduktion til begrebet "Death by PowerPoint" på bare 2 minutter og 53 sekunder.
Sådan gør du et kedelig budskab spændende...Hvad er den mest kedelige præsenation du kender ? Det må vel næsten være flypersonalets gennemgang af sikkerheden i flyet inden det letter. Magen til uinspireret gennemgang skal man jo lede længe efter. Og det er vel ikke fordi vi ikke mener at vores sikkerhed ombord på flyet ikke er vigtig?
Men hvad ny hvis der blev tænkt lidt kreativt? Hvad nu hvis dit flyselskab næste gang 'bryder rammen' for hvad du forventer og giver dig en præsentation der er alt andet end kedelig - ville du så lytte og huske deres budskab? Her er Virgin America's bud på at gøre præsentationen af deres sikkerhed mindre kedelig - prøv selv at se - budskabet er stadig præcis det samme. Læs også... |