Introduktion til visuel præsentationsteknik.
Af PowerPoint specialist, Claus Handberg
Introduktion
Rundt omkring i organisationer spildes der enorme mængder af tid på at lave og derefter overvære dårlige præsentationer. Rigtig mange steder betragtes PowerPoint som en hæslig opfindelse og opgaven med at skabe salgs- og andre præsentationer gives til ”personen i marketing med teknisk snilde…”.
Lad os tage salgspræsentationen som et eksempel. Tag dig tid til at tænke over, hvor mange penge du har brugt på at nå til det punkt, hvor du stille dig op og ’sælge’ dit budskab eller produkt. Der er mange omkostninger undervejs:
Rundt omkring i organisationer spildes der enorme mængder af tid på at lave og derefter overvære dårlige præsentationer. Rigtig mange steder betragtes PowerPoint som en hæslig opfindelse og opgaven med at skabe salgs- og andre præsentationer gives til ”personen i marketing med teknisk snilde…”.
Lad os tage salgspræsentationen som et eksempel. Tag dig tid til at tænke over, hvor mange penge du har brugt på at nå til det punkt, hvor du stille dig op og ’sælge’ dit budskab eller produkt. Der er mange omkostninger undervejs:
Udvikling
Produkt forskning, design & test , test af marked , produkt branding og andre
Marketing
Reklame, markedsføring , e-mail marketing, telemarketing, messer - og listen fortsætter
Menneskelige ressourcer
Løn, uddannelse, rekruttering og et væld af indirekte omkostninger
Problemet er at der investeres alt for lidt i den endelige præsentation og formidling til ’kunden.
Mødet med ’kunden’ – hvem de måtte være – er det kritiske ”moment of truth” hvor dit produkt, dine salgsargumenter og din viden møder den eller dem der skal overbevises. I denne korte guide får du tips til, hvordan du ændrer dette, og dermed bidrage til at øge effektiviteten og virkningen af dine egne og din organisations præsentationer. |
Vil du lære mere om hvordan dine præsentationer bliver set, hørt og husket?
Min bog - Bryd rammen - livet er for kort til kedelige præsentationer - viser dig hvordan. I bogen tager jeg dig skridt for skridt gennem din forberedelse, fremstilling og fremlæggelse af dit budskab. Det er en interaktiv drejebog til at lave præsentationer på en spændende, fængende og ikke mindst effektiv måde. Bogen indeholder også en række links til bonusmaterialer (videoer, skabeloner, eksempler på præsentationer...), der tager dig fra et teoretisk udgangspunkt til helt praktiske elementer, du kan bruge her og nu i din næste præsentation. Den er baseret på mine egne erfaringer og fejl, samt en række af de inspirationskilder jeg selv benytter mig af. Du kan købe bogen her... |
Hvis du kunne bruge denne artikel til noget - så tryk lige 'like' på Facebook knappen herunder... TAK !
Skriv dig op til at modtage opdateringer når der er ny viden på disse sider - klik her....
Det er gratis, uforpligtende og du kan til enhver tid afmelde lige så let som tilmeldingen :-)